יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

טפנד פלפלים רב שימושי ועוגיות נוטלה בלי נוטלה – שניים במחיר אחד

אני עייפה. וחם לי. ואני עייפה, כבר אמרתי?
ואין לי כוח לבשל, אז אני נכנסת לסופר ומחפשת לי ארוחת ערב מהירה, אבל הרגל טורדני לא מאפשר לי לזרוק דברים לעגלה מבלי שבחנתי בעיון את רשימת הרכיבים, ואם אני לא מבינה אותה – אני לא לוקחת.
ושוב אני יוצאת עם שקית שמכילה רק ירקות, פירות, מוצרים בסיסיים וכאלה שמכילים רשימה קצרה של חומרים מזוהים ויודעת שגם היום אני אצטרך לבשל.
אז לפחות נעשה את זה הכי זריז שאפשר.

טפנד פלפלים

(שיכול לשמש כרוטב לפסטה או לפיצה, וגם עושה אחלה עבודה כממרח לסנדוויץ)

2 פלפלים אדומים בשרניים
5 זיתי קלמטה מגולענים
1 שן שום
צ'ילי גרוס לפי הטעם

צריך:
  1. לקלות את הפלפלים בתנור ולקלף אותם*
  2. לטחון את הפלפלים הקלויים הקלופים עם הזיתים והשום לממרח חלק. שימו לב שאין צורך במלח או בשמן – הזיתים מספקים את שניהם.

* למי שבמקרה לא יודע איך לקלות פלפלים: לחצות את הפלפלים לאורך, להסיר את הגבעול עם הגרעינים והלבנים האלה שבפנים, להניח בתבנית עם הצד החתוך כלפי מטה ולאפות בחום גבוה (250 מעלות) עד שהקליפה נחרכת ומשחירה (כ-20 דקות). לכבות את התנור ולהשאיר את הפלפלים בפנים עוד כמה דקות. כשאפשר לגעת בהם מבלי להיכוות גם אפשר להסיר מהם את הקליפה החרוכה בקלות.


עוגיות נוטלה בלי נוטלה* (וגם בלי קמח)
טוב, העוגיות האלה יצאו לי די בטעות כשניסיתי להכין משהו קצת יותר פשוט שאני מכינה די הרבה – "כדורי שוקולד" שמורכבים משוקולד מומס ואגוזים טחונים ומגולגלים בקקאו. מכיוון שאני אף פעם לא שוקלת ומודדת חומרים, יצא שכמות האגוזים היתה קצת גדולה על כמות השוקולד וכל העסק נשאר די פירורי וסירב להתגבש לכדורים. מה עושים? מוסיפים ביצה ואופים, זה מה.
בטעות יצא יותר טעים מהמקור.
* הטעם האלוהי של הנוטלה טמון בשילוב בין שוקולד לאגוזי לוז. אפשר להשתמש בכל אגוז אחר וזה יהיה מעולה, אבל לא בטעם נוטלה.

60 גר' שוקולד מריר (אני השתמשתי בכזה עם פירורי קליפת תפוז כי זה מה שהיה. יצא טוב)
20 גר' חמאה
1 כפית תמצית ויסקי (מצאתי בסופר. סינתטי, כן, אבל יותר טעים מתמצית וניל והרבה יותר זול מבקבוק ויסקי)
2 כפות סוכר (זה לא יוצא מאד מתוק וככה אני אוהבת. כמובן שאפשר להוסיף לפי הטעם)
1.5 כוס אגוזי לוז קלויים בלי מלח וטחונים לאבקה (אפשר להשיג בכל חנות פיצוחים שטוחנת פרג ותבלינים. מי שיש לו מעבד מזון יכול לטחון לבד. לי אין)
1 ביצה

צריך:
  1. להמס את השוקולד עם החמאה
  2. להוסיף את התמצית, הסוכר, האגוזים הטחונים והביצה.
  3. להכניס לפריזר לרבע שעה ובינתיים לחמם תנור ל-180 מעלות.
  4. כשהתערובת הצטננה, לכדרר כדורים קטנים ולהניח על תבנית מרופדת בנייר אפייה.
  5. לאפות 10 דקות בדיוק ולהוציא מהתנור בשלב שהעוגיות תפחו ונסדקו מעט אבל עדיין קצת רכות. אפשר לגלגל באבקת סוכר, גם ליופי וגם לתוספת מתיקות, כי העוגיות לא מאד מתוקות.
  6. אם הן לא נטרפות מיד (מה שדורש משמעת עצמית חזקה!) מאכסנים במקרר.

ושוב תצטרכו להאמין לי שזה יותר טעים ממה שזה נראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה