יום שישי, 8 ביוני 2012

דברים טובים של סופשבוע


על מנת לשמור על יחסי כוחות מאוזנים עם ההיקפים שלי, בימי חול קיציים אני מתקיימת על פריכיות אורז עם גבינה לבנה וירקות, פחות או יותר. זה קצת מבאס, אבל יעיל.
ואז מגיע סוף השבוע ואני מתפרעת. לפעמים קצת הרבה יותר מדי, כמו היום.
אני לא יודעת אם מישהו קורא כאן (גלעד?) – כמי שמעולם לא הצליחה לחזור על מתכון פעמיים מרוב אילתורים וחיפופים, הבלוג הזה מיועד בעיקר להזכיר לעצמי איך הכנתי דברים שיצאו טעימים – הפוסט הזה יהיה הזדמנות טובה לבדוק את הנושא, כי אני לא הולכת לתת כאן מתכונים מסודרים אלא רק לספר מה הכנתי, ואם מישהו רוצה מתכון – שיבקש. אני אשמח. אם אני אזכור.

אז מה היה לנו:
סלט "קופסאות" מקסיקני - קופסת שימורי שעועית אדומה (במי מלח בלבד), קופסת תירס (שווה לחפש את אלו ללא תוספת סוכר. רק אלוהים יודעת למה בכלל מכניסים סוכר לשימורי תירס), קוביות טנטנות של פלפל אדום, פלפל צהוב ובצל סגול, כוסברה, אורגנו, הרבה לימון (כולל קוביות קליפה קטנות) ומעט שמן זית. בדיעבד הייתי מוסיפה גם איזו עגבניה יפה, אבל שכחתי לקנות.

קלצונה חצילים – מבצק פיצה קליל ללא שמרים, המבוסס על גבינה לבנה, שלוקח דקה להכין, במילוי חצילים שרופים על האש ובולגרית 5%.
 קלצונות יוצאות מהתנור. יאם.

קציצות עדשים ירוקות עם פטריות ובצל קלויים – קליית הפטריות והבצל בתנור, זה השוס.

תמרים ממולאים במרציפן ביתי – על בסיס דבש, ללא סוכר, ו"כדורי שוקולד" מאגוזי לוז, דבש, קקאו ו-וויסקי מצופים שוקולד -  באלה אני גאה במיוחד. זו וריאציה על מתכון המרציפן. הכי פינוק.

כל כך הרבה אוכל.
כל כך מעט מקום בבטן!

8 תגובות:

  1. הידעת? אי אפשר לעשות follow by email לבלוג (מכניסים את המייל ולוחצים "אישור" וזה מוביל לpage not found). סוף הידעת.

    השבמחק
  2. הממ. לא, אףאחד לא ניסה קודם חוץ ממך ואין לי מושג מה עושים עם זה. אני אשלח תלונה חריפה למנהל של גוגל.

    השבמחק
  3. הכדורי שוקולד נראים מעולה!

    השבמחק
    תשובות
    1. הם באמת מגניבים לגמרי. מאד גאה בהם כי די המצאתי אותם. אחרי הכנת מרציפן הסתבר שערבוב אגוזים טחונים כלשהם עם נוזל ממותק כלשהו יוצר "בצק" שאפשר לכדרר, ומבחינת טעמים השמיים הם הגבול - במקרה הזה אגוזי לוז עם דבש, קקאו ו-וויסקי, אבל בשבוע הבא אני מתכוונת לנסות קשיו עם מייפל וקינמון, או מקדמיה עם סילאן וקפה - ובציפוי שוקולד איכותי ממש מדובר בפראלינים שאף אחד לא יחשוד שהם לא לגמרי מושחתים:)

      מחק
  4. טוב אז תשמעי- קראתי את כל הבלוג שלך והיה פשוט תענוג, אני מסכימה ומאמינה לגמרי עם הצורה שבה את מתייחסת לאוכל ולצורת התנהלות היומיומית של בישול "יש מאין". לגמרי הולכת להכין השבוע פלאפל אפוי!!
    תודה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף! תודה!
      אני ממליצה על המתכון של "חומוס להמונים" (אין לי כח ללינק, פשוט תגגלי, זה יעלה ראשון) - רק להוסיף מעט שומן לתערובת אם אופים - טחינה או שמן זית, אחרת מתייבש.

      מחק
  5. קודם כל זה אחד מבלוגי האוכל היותר מוצלחים שנתקלתי בהם לאחרונה! מעבר לכך, תוכלי לפרסם את המתכון לקציצות עדשים?

    השבמחק
  6. כל כך תודה, כיף לשמוע:) בעיקר בהתחשב בעובדה שלא ידעתי שמישהו מגיע לבלוג הזה בכלל.
    לצערי, כמו שכתבתי כמה פעמים, מתכון שאני לא כותבת מיד אין סיכוי שאני אוכל לשחזר במדויק, אבל אני יכולה לנחש שקליתי בתנור 2-3 פטריות פורטובלו עם בצל קטן פרוס עד השחמה, ואז טחנתי בבלנדר יחד עם כוס עדשים ירוקות מושרות ללילה ומסוננות, 2 כפות טחינה גולמית וחופן פטרוזיליה. לעיסה בטח הוספתי כחצי כוס קמח חומוס (אפשר גם פירורי לחם) עד שהיא הפכה לנוחה לכדרור ואולי תיבלתי בכמון ופפריקה:)
    מומלץ לתת לעיסה לנוח במקרר כשעה לעיצוב האישיות, ואז לכדרר בידיים משומנות ולאפות ב-200 מעלות כ-30 דקות עד שהכדורים שחומים ויציבים.
    משהו כזה:)

    השבמחק