יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

לביבונקייקס בטטה ודלעת


אני לא סובלת את הטרור הקולינרי הקולקטיבי של החגים. כל חג שהוא. ועוד יותר לא סובלת סופגניות ולביבות, אבל אחרי שנים שלא אכלתי כאלה, אני כבר לא בטוחה אם זה יותר בגלל הטרור, הטיגון, או הטעם שאני כבר לא זוכרת.

בכל מקרה, לפעמים מתכונים מתחילים מאיזה ג'אדג'ט חדש שקניתם אבל לא ממש ברור לכם מה תעשו איתו. במקרה הזה מדובר בתבנית עם שקעים מרובעים רדודים ותווית מחיר נמוכה להפתיע, שמצאתי במקרה בחנות כלי בית על סף חיסול. ובחלומי ראיתי פנקייקס קטנים ומרובעים, אבל מן המקרר הביטו בי בטטה ופיסת דלעת מיותמות במבטים מאשימים, ובסופו של דבר יצא לי משהו בין לביבות לפנקייקס, או בקיצור – לביבונקייקס.

אני יודעת. לביבות בטטה זה די משעמם. אבל היי, אלו לביבונקייקס, עם דלעת וחמאת בוטנים, ובלי ביצים וטיגון, פריכים מבחוץ ורכים מבפנים.

לביבונקייקס בחושך!

לפני שמתחילים, כמה מילים על שמן קוקוס: האיטרנטנט רוחשת אינפורמציות סותרות על שמן קוקוס וקטונתי מלשפוט. אני יודעת רק דבר אחד מניסיון: שום דבר מעולם לא נשרף או נדבק לי לתבנית כשהשתמשתי בשמן קוקוס, בניגוד לשמן זית או חמאה. אני בשלנית חובבנית להחריד שלא מקפידה על זמנים ונוטה לצמצם בכמויות שומן, ומבחינתי זה מוכיח את הטענה ששמן קוקוס הוא שמן יציב ועמיד בטמפרטורות גבוהות, ושמן שלא נשרף בקלות הוא שמן בריא יותר, נקודה. כפית אחת של שמן קוקוס מספיקה לשימון נדיב של תבנית שקעים שלמה, וכל הלביבונקייקס שלי נשלפו ממנה בשלמותם, מבלי להשאיר פירור שרוף אחד. רק אומרת.

לתבנית של 12 שקעים רדודים:
1 בטטה בינונית
פיסת דלעת במשקל של כ-300 גר'
2 כפיות רוטב סויה
1 כפית גדושה חמאת בוטנים (טבעית ללא תוספים, אם אתם שואלים אותי)
¾ כוס קמח סויה / חומוס
1 כפית פשתן טחון
1 כפית אבקת אפיה
מלח, פלפל
1 כפית שמן קוקוס לשימון התבנית

  1. חותכים את הבטטה והדלעת לקוביות גדולות ומאדים במיקרו בכלי סגור עם 2 כפות מים כ-6 דקות.
  2. מסננים ממים עודפים ומועכים במזלג למחית.
  3. מוסיפים את רוטב הסויה, חמאת בוטנים, מלח ופלפל ומערבבים היטב.
  4. בקערה קטנה מערבבים את הקמח עם אבקת האפיה והפשתן הטחון
  5. מוסיפים את תערובת הקמח למחית הבטטה והדלעת ומערבבים רק עד שהחומרים היבשים נבלעים ואין גושים.
  6. משמנים את השקעים היטב בשמן קוקוס, ומחליקים כף גדושה של בלילה לכל שקע.
  7. אופים ב-220 מעלות כ-20-25 דקות, עד שהלביבונייקס שחומים ויציבים למגע.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה