יום שישי, 24 במאי 2013

סלט פסטה ירוק עם שום טרי, לאמיצים ולמכורים

אני מהמכורים. אני מאלה שאומרים שאין דבר כזה "יותר מדי שום". אבל גם אם אתם לא מכורים אלא סתם אוהבים, ויש לכם אומץ וזמן לארוחה שאחריה אתם לא חייבים להתקרב יותר מדי לאנשים אחרים – נסו את הסלט הזה. הוא כל כך טוב. אני באמת לא מבינה למה בצל טרי מקובל להכניס לסלט, אבל שום מוקצה. אני מוחה!

סלט פסטה ערמומי שמעמיד פני תמים.

עכשיו אנחנו בשולי סוף עונת השום הטרי (מגידול מקומי, בניגוד לשום הרגיל שנמצא כל השנה ולרוב מיובא מסין) ועדיין ניתן למצוא אותו בשווקים. השום הטרי ניתן לזיהוי בגוון הסגלגל של קליפתו, ועם קצת מזל גם יש לו עלים ארוכים בדומה לבצל ירוק, שגם הם נהדרים בסלט. לי לא היה מזל כזה. בכל מקרה, השום הטרי הוא גדול מאחיו המיובא, וכל שן שלו היא שן-שן. ענקית. שווה בגודלה ל-3-4 שיני שום יבש, וגם פי 3-4 טעימה ממנו. לסלט הזה נצטרך מגה-שן אחת.


ועוד נצטרך:
½ חבילה פסטה קצרה (אני השתמשתי במיני-פנה קישואים ותרד של ברילה, אבל כל פסטה קצרה תעבוד. לצבע אין הרבה משמעות בטעם)
1 שן שום טרי (או 3 שיני שום רגיל)
חבילת עלי תרד
כוס אפונה קפואה (או טריה, רק לא כדורוני החאקי העצובים משימורים)
5 עגבניות לחות
שמן זית
לימון
מלח פלפל

  1. נתחיל בהרתחת קומקום מלא מים – גם לפסטה, גם לתרד וגם לאפונה
  2. מבשלים את הפסטה ובינתיים:
  3. שוטפים את עלי התרד, מסירים את הגבעולים הקשים וחולטים דקה במים רותחים. מסננים, סוחטים מעט וקוצצים.
  4. חולטים גם את האפונה למספר דקות. אין צורך בבישול. מסננים.
  5. פורסים את שן השום לגפרורים (פרוסות דקות לאורך, ואז לרוחב) ואת העגבניות הלחות לרצועות דקות
  6. מניחים בקערה את התרד, האפונה, השום והעגבניות, מוסיפים את הפסטה המבושלת, מתבלים בשמן זית, לימון מלח ופלפל.
  7. (בסלט שלי יש גם קוביות טופו אפוי עם עשבי תיבול – שניתן להשיג בכל חנות טבע - רק כדי להפוך אותו לארוחה מלאה. אפשר להחליף בעדשים או שעועית, או בכלום. לא חובה.)
ובגרסה יפה יותר ומעולה לא פחות - עם ברוקולי וזוקיני חלוטים במקום התרד


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה