יום חמישי, 12 ביוני 2014

גלידות אבוקדו מופלאות

סופסוף הגשמתי חלומצ'יק וקניתי מכונת גלידה. מבלי לפרסם (לא שזה יעזור למישהו, בפינת הרשת הנידחת שלי) – היא קטנה, נוחה לתפעול וזולה מאד. כמה זולה? פחות מ-300 ₪ כולל משלוח מהיום להיום. לאחר לילה של הקפאת המיכל הפנימי, יצקתי לתוכו את התערובת שהכינותי-מראש, הפעלתי את המכונה, ולאחר 20 דקות היתה לי גלידה גלידתית לגמרי. זה היה מרגש.
אמנם כבר התנסיתי בעבר בקינוחי אבוקדו, חלקם היו מוצלחים יותר וחלקם פחות, אבל הנקודה היא שהקומבינציה הזאת קמה ונופלת על איכות האבוקדו.
נהוג לחשוב שעונת האבוקדו היא בחורף, אבל דווקא האבוקדואים שיש כרגע (יוני) בשוק – הגדולים עם הקליפה הקשה, המרקם הנימוח והטעם האגוזי  - מושלמים למתכונים מתוקים שבהם הם משמשים על תקן המרכיב הקרמי. אין טעם לנסות להכין קינוחי אבוקדו עם אבוקדואים מהסוג המימי עם הקליפות הדקות. ואין טעם לנסות עם אבוקדו פחות ממושלם – בשל בדיוק במידה הנכונה וללא כתמים שחורים.

גלידת שוקולד-אבוקדו עם נגיעת תפוז
צריך:
100 גר' שוקולד מריר איכותי
½ אבוקדו גדול
1.5 כוסות חלב (אני השתמשתי בחלב אגוזי לוז. מומלץ)
5 כפות סירופ מייפל אמיתי*
טיפת תמצית וניל
טיפת תמצית תפוז (לא חובה אבל מאד מומלץ)
  1. ממסים את השוקולד על אדים או במיקרו.
  2. מבלנדרים את יתר החומרים לשייק קרמי סמיך.
  3. יוצקים את קרם האבוקדו לשוקולד המומס ומערבבים היטב.
  4. מקררים את התערובת במקרר מספר שעות לפני שמכניסים אותה למכונת הגלידה.
כבר הסכמנו שאני לא יודעת לצלם, אז התמונה לקוחה מכאן. אבל כך בדיוק זה נראה, אם היתה לי קערית יפה כזאת ומשטח עץ דקורטיבי להניח אותה עליו.

גלידת אבוקדו-שקדים
* שהיתה אמורה במקור להיות גלידת אבוקדו-קוקוס, אבל פחית חלב הקוקוס שהיתה לי התגלתה כמקולקלת, ומה שנשאר היה חלב שקדים. וטוב שכך, כי יצא מדהים.
צריך:
1 אבוקדו גדול
2 כוסות חלב שקדים
½ כוס סירופ מייפל אמיתי
טפטוף תמצית שקדים
שפריץ מיץ לימון
מבלנדרים את כל החומרים לשייק סמיך וקרמי. מוודאים שהוא מתוק יתר על המידה* (ר' הערות)
מקררים מספר שעות במקרר לפני שמכניסים למכונת הגלידה.

הערות:

  • אפשר להשתמש בכל ממתיק אחר במקום הסירופ מייפל, ובלבד שיהיה נוזלי. אם משתמשים בסוכר רגיל יש להמיס אותו במים רותחים (או להכין סירופ סוכר) לפני ההכנה.
  • התערובת עובדת נפלא גם בתור קרם, למי שאין לו מכונת גלידה, אבל במקרה זה אפשר, ורצוי, להפחית את כמות הממתיק לחצי. תערובות לגלידה צריכות המתקה מסיבית מכיוון שהקפאה מפחיתה מאד את רמת המתיקות.
  • לפוחדים: הגברת באתר ממנו לקחתי את תמונת הגלידה-שוקולד טוענת שלמחרת יום ההכנה טעם האבוקדו מתנדף. ואני טוענת שאם האבוקדו נהדר ובשל בדיוק במידה הנכונה, אין טעם שיתנדף.
  • הכמות במתכונים מילאה כחצי מיכל של ליטר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה