יום ראשון, 22 ביולי 2012

נאן אפונה



נאן מינוס שני ביסים שלא הצלחתי להתאפק מלקחת לפני הצילום.

אתמול קראתי במדור האוכל של וואינט מתכונים של ארז קומורובסקי ל"לחמי מחבת" וישר נזכרתי בנאן הודי.
אני לא מאלו שדקה אחרי הבקו"ם עלו על מטוס למומבאי וחזרו אחרי שנה עם ראסטות ולונגי ושם בסנסקריט, אבל זה לא מפריע לי למות על אוכל הודי. כצמחונית, אני לא צריכה ראסטות כדי להתענג על מגש טאלי, ותמיד יש לי גראם מסאלה בבית. לפעמים אני אפילו מכינה אותו במו המכתש והעלי שלי.

למרות שאני פולניה-בת-פולניה, אחד מזכרונות הילדות החזקים שלי הוא לא רגל קרושה אלא דווקא נאן (מעין פיתה הודית) שמנוני ומתפצח, ממולא אפונה ותפוחי אדמה, שאכלתי בדוכן פאסט-פוד הודי מבית רינה פושקרנה ששכן אי-אז באייטיז בפסאז' הלונדון מיניסטורס.

לחמי המחבת של ארז עשו לי חשק מטורף לנאן כזה, ומכיוון שהדוכן בלונדון מיניסטורס כבר לא קיים (וגם המסעדות של פושקרנה, אפעס, לא בשיאן) נאלצתי להכין לי. אז הכנתי, מינוס תפוחי אדמה ותועפות הגהי (חמאה מומסת) שהודים אותנטיים ממני נוהגים למרוח על הנאן שלהם.

המתכון אולי נראה מורכב וארוך מהרגיל כאן (ככה זה עם ההודים), אבל ההכנה הרבה יותר פשוטה ממה שנראה. אפשר לאפות בתנור, אבל מומלץ לקלות במחבת לוהטת.
מחבת הברזל היצוק הזעירה שמצאתי בבית לא מזמן שוב מוכיחה את עצמה כנכס שלא יסולא בפז:)

לשני נאנים:
½ כפית שמרים
½ כפית סוכר
1/3 כוס מים חמימים
1 כוס קמח (יוצא מעולה מקמח כוסמין מלא)
¼ כפית אבקת אפיה (כן, גם שמרים וגם אבקת אפיה)
½ כפית מלח
1 כף יוגורט
1 כף שמן זית

למילוי:
½ כוס אפונה (קפואה מושרית במים רותחים לכמה דקות. אין צורך לבשל)
1 שן שום
כמה עלי נענע
½ כפית מחית קארי או תבלין קארי
מלח, פלפל, וצ'ילי גרוס לאוהבי החריף

הכנה:
  1. ממיסים את השמרים עם הסוכר וכף מהמים.
  2. מערבבים קמח, מלח, אבקת אפיה.
  3. מוסיפים את תערובת הקמח לשמרים, מוסיפים כף יוגורט וכף שמן ואת המים בהדרגה, תוך כדי ערבוב, עד שהבצק מתחיל להתגבש בגושים ולא נותר קמח יבש.
  4. לשים מעט עד שנוצר כדור לא דביק. מחלקים לשני כדורים ומניחים בצד, להתפחה של שעה.
  5. מכינים את המילוי: מסננים את האפונה ממי ההשריה, מוסיפים את כל שאר החומרים ומרסקים למחית גסה. אני עשיתי את זה עם מכתש בקערה קטנה.
  6. מחממים מחבת כבדה עד שתלהט. אין צורך לשמן.
  7. לאחר שהבצק תפח, מרדדים כל כדור לעיגול (בקוטר 20 סנטימטר בערך) על משטח מקומח, מניחים במרכזו חצי מכמות המילוי וסוגרים את שולי הבצק מעל המילוי.
  8. את הכדור שנוצר מרדדים שוב לכדי פיתה שטוחה, מניחים על המחבת הלוהטת וקולים כ-3 דקות על כל צד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה