יום שבת, 1 בפברואר 2014

למון קרד (קרם לימון) טבעוני שהוליד פאי לימון בציפוי שקדים (מרציפן) אפוי

למון קרד הוא אחד הדברים הטעימים שיש, ונבצר מבינתי איך הוא נותר עלום למדי בארצנו משופעת ההדרים. כלומר, הייתי בטוחה שכולם – או לפחות חובבי אוכל כמוני – יודעים מה זה, אבל כשהשווצתי בלמון הקרד הנפלא שיצא לי נתקלתי ביותר מדי הרמות גבה. וזה לא תקין.
במקור מדובר בפצצה חמאתית-חלמונית, אבל מסתבר שגם בלי מוצרים מן החי מתקבל קרם ענוג ונפלא. במקרה הלימוני מדובר בקרם עם חמיצות נושכת שלא מיועד לרכי לבב, אבל אפשר להחליף את הלימון בתפוז, או אשכולית, או כל תערובת הדרית, ואני גם מתכוונת בקרוב לערוך נסיונות על תותים, דובדבנים ופטל. אם מישהו יצייץ ויראה עניין, אדווח.

ומה עושים עם למון קרד? אם אתם אנגלים, אתם פשוט מורחים אותו על פרוסת לחם. אבל זה השימוש הפחות חביב עלי.
במקום זה אפשר לערבב כפית בגביע יוגורט (סויה). יאם.
או לתבל קצפת (קוקוס) לקינוח קצפתי-לימוני, או להקפיא לגלידת לימון נהדרת.
או להטמין בקאפקייקס, או לצפות עוגת גבינה.
או במקרה שלי, למלא בסיס פאי אפוי ולצפות בקרם שקדים מרציפני שהושחם קלות בגריל. פאי הוא בדרך כלל עגול, אבל אם תשתמשו בתבנית מלבנית (קטנה, עד 20X20) כמוני, ותפרסו לקוביות, תקבלו חיתוכיות קרם לימון-מרציפן מקסימות.
-         לא אוהבים מרציפן? החליפו את תמצית השקדים בתמצית וניל.
-         אם תשתמשו בסוכר חום, כמוני, הקרם יצא כהה בסוף הבישול, אבל הוא יבהיר מאד לאחר קירור.
-         אין כאן מתכון לבסיס הפאי כי אני לא לגמרי מרוצה מזה שהכנתי. כל בצק פריך יתאים, הרשת מלאה בהם.
-         את הלמון קרד מומלץ להכין יום מראש. ציפוי השקדים מוכן בשניות.
לא מתה על הלימון הזה שנתקע באמצע, אבל זו התמונה היחידה שבה העוגה נראית מפתה, איכשהו.


למון קרד טבעוני
1 ורבע כוסות מיץ לימון סחוט (יצאו לי כוס וחצי מ- 4 לימוני חורף עסיסיים)
גרידת קליפה
1 כפית גרידת ג'ינג'ר (לא חובה, אבל מוסיף אומפף)
1 ורבע כוסות סוכר
¼ כפית מלח
3 כפות קורנפלור מומסות ב-3 כפות מים
3 כפות קרם קוקוס (אפשר גם חלב מכל סוג)
3 כפות שמן קוקוס מומס
  1. לשטוף לימונים ולגרר את הקליפה לפני שסוחטים.
  2. להניח בסיר קטן על אש נמוכה מיץ סחוט (אני הוספתי גם את בשר הפרי שנשאר אחרי הסחיטה, מסונן מגרעינים), סוכר, מלח, גרידת קליפה וג'ינג'ר, לערבב עד שהסוכר נמס.
  3. להוסיף את תמיסת הקורנפלור וקרם הקוקוס ולערב בהתמדה עד שהתערובת מתעבה ומסמיכה.
  4. להסיר מהאש ולהוסיף שמן קוקוס. לערבב היטב עד שהוא נבלע בקרם.
  5. לצנן לטמפרטורת החדר, לכסות את פני הקרם בניילון נצמד על מנת למנוע יצירת קרום ולהעביר למקרר.

ציפוי מרציפן
200 גר' שקדים טחונים (קמח שקדים)
½ כפית תמצית שקדים (בערך. לי יש תמצית חזקה ואיכותית שנרכשה בחנות מתמחה. אם משתמשים בתמצית רגילה מהסופר כדאי לטעום את הציפוי המוכן ולראות אם הוא מספיק "מרציפני" לטעמכם)
כ-2-3 כפות סירופ מייפל (או כל ממתיק נוזלי – אגבה, דבש, סירופ תירס או סתם סוכר מומס במים רותחים)
קרם קוקוס (בכוונה לא מציינת כמות – מדובר בכמה כפות לפי הצורך)

  1. מערבבים את השקדים עם התמצית והמייפל, ומוסיפים קרם קוקוס תוך ערבוב עד שמתקבל מרקם של, נגיד, חומוס טרי – הקרם צריך להיות סמיך אך נוזלי מספיק כדי לצקת אותו על פני קרם הלימון ולשטח בעדינות לשכבה אחידה מבלי ששני הקרמים יתערבבו.
  2. מכניסים את הפאי לתנור על חום עליון גבוה, רק עד שפני הציפוי משחימים קלות.

2 תגובות:

  1. וואווווו תודה על השיתוף חייבת לנסות את זה! והכתיבה שלך משעשעת מאוד :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי אלה, תודה על התגובה! אני רק לא בטוחה שלימוני קיץ יבשים יתאימו למתכון הזה. אלא אם כן יש לך לימונים ממש עסיסיים. אני לא נתקלת בכאלה לאחרונה.

      מחק