יום רביעי, 13 ביוני 2012

מן מאפה שאריות גבינה שכזה


אז נניח שהגעתם הביתה מהעבודה מורעבים וכל מה שיש במקרר זה חצי גביע גבינה לבנה (עוד משבועות), שליש גביע יוגורט (שנשאר אלוהים-יודע-ממה. מי משאיר שליש גביע?) וביצה אחת מסכנה שימיה הטובים מאחוריה. מה הייתם עושים?
אני יודעת מה הייתם עושים. משליכים הכל לפח, מקללים את עצמכם חרישית על כך שלא חשבתם על זה בדרך הביתה וקופצים לסופר. או מזמינים איזו פיצה.

אלא אם כן אתם עצלנים, חסכנים (אוקיי, קמצנים) ואופטימיים כמוני, ויש לכם אי אלו מוצרי מזווה כגון קמח, אבקת אפייה ותבלינים – ובמקרה הזה אתם פשוט מערבבים את שארית הגבינה עם שארית היוגורט והביצה המסכנה, מתבלים ומוסיפים קמח ואבקת אפיה – ואז מגלים שגם אין לכם שום גביעי מאפינס חד-פעמיים כמו שדמיינתם שיש לכם, וכמות הבלילה קטנה בשביל תבנית רגילה - מקללים, הופכים את כל הארון ומוצאים מחבתונת ברזל זעירה לשקשוקה שפעם קיבלתם במתנה. מצוין. מחבתונת ברזל זה בדיוק מה שאתם צריכים כדי להפוך את התערובת המשונה הזאת לארוחת ערב לא רעה בכלל.
צריכה לזכור להשאיר שוב שאריות גינה ויוגורט כדי להכין את זה שוב.

מבוסס באופן חופשי על המתכון המאד-מוצלח הזה למאפינס גבינה, שמומלץ לנסות גם במתכונתו המקורית, אם אתם מאלו שזוכרים לעשות קניות בזמן. אבל אם לא, תנסו את זה:

½ גביע גבינה לבנה (אצלי זה 3%)
1/3 גביע יוגורט (1.5%)
1 ביצה
1 כף שמן זית
מלח ופלפל
¾ כוס קמח (במקרה שלי, חצי כוס קמח כוסמין ורבע כוס קמח תירס. עוד שאריות)
½ כפית אבקת אפיה

  1. מחממים תנור ל-200 מעלות.
  2. מערבבים את הגבינה עם היוגורט, הביצה, השמן והתיבול.
  3. מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה ומערבבים מעט ככל האפשר, רק עד שהתערובת מתאחדת (לפי עיקרון המאפינס הקדוש הגורס שערבוב נמרץ מדי ייצור מאפה כבד ולא כיפי)
  4. (בשלב הזה ערבבתי פנימה גם קוביות זעירות מ-3 עגבניות מיובשות, שן שום קצוצה ומעט אורגנו, רק כי זה מה שהיה. אופציות התיבול הן אינסופיות. אפשר גם מתוק, בהוספת סוכר לפי הטעם, קינמון, וניל, צימוקים, גרידת לימון ומה לא)
  5. משמנים מעט את התבנית – כאמור, מחבתונת ברזל בקוטר כ-15 ס"מ במקרה שלי, או 3-4 תבניות מאפינס גדולים (אני מנחשת שזו הכמות), יוצקים את התערובת ואופים כ-20 דקות עד שפני המאפה שחומים ויפים וסכין (או קיסם, למי שיש לו דברים כאלו) יוצא נקי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה