יום שבת, 13 באפריל 2013

עוגת וויסקי טבעונית מושחתת לגמרי


הכל התחיל בתלושים של פסח (במלעיל. אני קוראת להם תלושים אפילו שהיום הם כבר סוגשל כרטיס אשראי) שאני מקבלת כל שנה מהוריי. השנה הם היו רק של סופר אחד מסוים - שזה קצת מבאס - ולעומת זאת יש לי סניף קטן ומעאפן שלו בדיוק מתחת לבית - שזה נחמד.
אז איזה מתנה משמחת אני יכולה לקנות לעצמי בסופר? המון סנפרוסטים? הממ. אהה! בקבוק וויסקי - זאת מתנה שאני אשמח לקבל! אז קניתי לעצמי בקבוק וויסקי יקר בתלושים ואכן שימחתי את עצמי עד מאד.

ועכשיו - מה אני אעשה עם וויסקי? אני פחות בעד לשתות אותו. טיפשי לבזבז אותו על כאב ראש כשאני יכולה לקבל כאב ראש בחינם רק מלחיות.
עוגה. זה מה שאני אעשה איתו. עם קרם וציפוי וכל השינאניגן. ועם הרבה וויסקי. יס.
אז זהו, שמעולם לא הכנתי עוגת קרם. אני וקונדיטוריה לא חברות. כל השקילות והמדידות האלה נועדו לאנשים מרוכזים ומדויקים ממני. אבל רציתי עוגת וויסקי עם קרם והכל, ובשביל כבוד צריך לעבוד. 

מה שרק בא להוכיח שגם באור אני לא יודעת לצלם. או שזה האייפון. כן, זה האייפון. גרר
כמו כל עוגת קרם שמכבדת את עצמה, המתכון ארוך כאורך הגלות, אבל ההכנה ממש - אבל ממש - פשוטה. והתוצאה - נגיד זאת כך: לא לילדים.

כמה הערות לפני שמתחילים:

1. יום לפני הכניסו פחית קרם קוקוס (קרם, לא חלב, לפחות 21% שומן) למקרר ותנו לה לישון שם לילה. הקירור יפריד בין המוצקים לנוזלים ומה שייווצר לנו הוא גוש שמנת מרוכז - שאותו ניתן להקציף בדיוק כמו שמנת מתוקה, ומעט נוזלים, שגם בהם נשתמש.
2. את המתכוןלבסיס העוגה לקחתי מהבלוג החביב עלי או-שי-גלואוס, והכנתי אותו ככתבו וכלשונו (כמעט, כי המרתי חלק נכבד מן הנוזלים בוויסקי) למרות המידות המה-זה-מעצבנות. העניין הוא שגברת אש"ג טוענת שהבצק המתקבל דביק מאד ודורש עבודה עם ידיים רטובות, ואילו לי יצא כדור בצק מושלם ונוח מאד לעבודה. אני מקווה שגם לכם.
3. כמו כן, גברת אש"ג לא מציינת את גודל התבנית. אני ייעדתי את העוגה לקופסת פלסטיק בגודל 25X15 ורידדתי את הבצק בתבנית הטוסטר שלי בהתאם לגודל הקופסה. אני מניחה שכמות הבצק מתאימה לתבנית בגודל 20 על 20.
4. אולי אפיתי יותר מדי, או שזה הטוסטור המעאפן, אבל הבסיס יצא לי יבש ופריך. ביסקוויטי כזה. אז הרטבתי אותה קצת, עם וויסקי כמובן. לי זה ממש לא מפריע, אבל אם כן, הייתי מפוררת את העוגה ומכינה בסיס פירורים עם תוספת שמן קוקוס ומעט נוזלים. למעשה נותרו לי קצת קצוות עוגה שאני הולכת להכין מהם כדורי שוקולד בדיוק כך.

העוגה בקופסתה המהודרת

לבסיס (המידות המעצבנות במקור, ומומלץ להיצמד אליהן)
1 כוס + 6 כפות קמח כוסמין מלא (אפשר קמח לבן או חצי לבן חצי מלא, אבל לא 100% קמח חיטה מלאה כי הוא כבד מדי)
¼ כוס + 2 כפות קקאו
½ כפית אבקת אפיה
½ כוס + 1/3 כוס סוכר
1 כף קורנפלור
1/2 כפית מלח
4 כפות + 2 כפיות שמן קנולה
1/4 כוס חלב (סויה, שקדים או רגיל)
¼ כוס ויסקי (זה הקטע של העוגה הזאת, אבל מי שלא בעניין יכול בהחלט להמיר בחלב)
1 כפית קפה נמס טוב
2 כפיות דבש

לקרם קוקוס-ווייט-ראשן
1 פחית קרם קוקוס 21% שומן לפחות
1 כפית קפה נמס טוב
2 כפות סוכר
2 כפות וויסקי
חופן קטן של אגוזים קצוצים (לא חובה)

לציפוי
נוזלי הקוקוס שנותרו לאחר סינון הקרם
100 גר' שוקולד מריר 60%
1 כף וויסקי

הכנה:
בסיס
  1. לחמם תנור ל-180 מעלות ולשמן קלות/לרפד תבנית בנייר אפיה.
  2. לנפות לקערה את החומרים היבשים: קמח, קקאו, אבקת אפיה, קורנפלור, סוכר ומלח
  3. לטרוף יחד את החומרים הרטובים: שמן, דבש, חלב, ויסקי וקפה נמס
  4. להוסיף את החומרים הרטובים ליבשים, לערבב היטב (אבל לא יותר מדי – רק עד שנוצר בצק אחיד)
  5. לשטח את הבלילה בתבנית ולאפות 20 דקות.
  6. לתת לעוגה להצטנן לגמרי, ואז לקלף אותה מנייר האפיה ולהניח הפוכה (עם הצד שקילפנו מנייר האפייה כלפי מעלה) בתבנית שבה נבנה את העוגה.

קרם
  1. לאחר שהייה של לילה במקרר, תכולת פחית קרם הקוקוס תיפרד לגוש מוצק ומעט נוזלים. מוציאים בזהירות את הגוש המוצק לקערת הקצפה, ומשתדלים להשאיר את רוב הנוזל בפחית. נשתמש בו עוד מעט לציפוי.
  2. מוסיפים לגוש הקוקוס שבקערה את כפית הקפה הנמס ושתי כפות סוכר, ומקציפים במהירות גבוהה עד שהקרם הופך לקצפת יציבה.
  3. מערבבים 2 כפות וויסקי לתוך הקצפת.
  4. מורחים את הקרם/קצפת בשכבה אחידה על פני העוגה ההפוכה ומפזרים מעט אגוזים קצוצים (אפשר לוותר, אבל הם נותנים קראנץ' כל כך נחמד)

ציפוי
  1. מחממים את נוזלי הקוקוס שנותרו עד סף רתיחה (אפשר גם במיקרו, כ-30 שניות) ומוסיפים לנוזל החם את השוקולד, קצוץ לקוביות קטנות ככל האפשר (זה מזרז את ההמסה)
  2. מערבבים היטב עד שהשוקולד נמס לגמרי והופך לנוזל מבריק. מוסיפים את כף הוויסקי ומערבבים שוב עד שהציפוי חלק ואחיד. הציפוי צריך להיות נוזלי יחסית ולא סמיך מדי, כדי לצפות בקלות את הקרם.
  3. שוכפים את הציפוי באופן אחיד על פני הקרם ומאשפזים את העוגה במקרר לכמה שעות לפני הפריסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה