יום שישי, 21 ביוני 2013

סירות תפ"א ממולאות חומוס וסלק, או האם-אמא של ניצול שאריות

הכנתם פעם סלט גרגרי חומוס עם סלק? לא? אז כדאי לכם. (מתכון? אתם לא צריכים את זה. גרגירי חומוס מבושלים, קוביות מסלק שנצלה בשלמותו בתנור, בצל סגול, פטרוזיליה, הרבה לימון וקצת שמ"ז. והשוס – מעט גרידה מלימון שלם שהוקפא)

אבל מה קורה כשנשארת לכם רק מנת סלט אחת, קצת עצובה, שכבר לא כל כל בא לכם עליה מחד, ואתם לגמרי מזילים ריר למראה מתכון די מושחת לסירות תפוחי אדמה ממולאות מאידך?
ואם במקרה אתם רק אחת בבית, שלפעמים נוטה להכין יותר אוכל ממה שהיא מסוגלת לאכול מחד, אבל החינוך הפולני שלה לא מרשה לזרוק אוכל בגלל כל הילדים הרעבים האלה בביאפרה מאידך?

אתם מאלתרים סירות תפוחי אדמה ממולאות בשאריות סלט החומוס והסלק, וזה יוצא כל כך – אבל כל כך טעים – שזה שווה פוסט.

אז אופים תפוחי אדמה עד שקליפתם משחימה.
7-8 דקות במיקרו יקצרו את זמן האפיה לכמעט כלום. אבל ששש. מיקרו זה פוי.

ובמחי בלנדר-מוט, הופכים את מנת הסלט החומוס-סלק שלכם למחית. (שלגמרי יכולה לשמש גם כממרח ללחם, כי אין גבול לניצול שאריות!)

וכשתפוחי האדמה כבר לא חורכים את קצות האצבעות, חוצים אותם ומרוקנים את תוכנם (לא עד הסוף, כדי שהסירות יישארו יציבות) היישר לתוך מחית שאריות הסלט שלכם.
ואם אתם בעניין של פירה, לגמרי אפשר לאכול את זה ככה. כמו שזה.

מערבבים היטב (ויסלחו לי אחיי הטבעוניים ואחיותיי הפרות, אבל הוספתי גם קוביונת זעירה של גבינה בולגרית 5%, שאני מרשה לעצמי פעם ב), מתקנים תיבול, וממלאים את חצאי תפוחי האדמה המרוקנים בנדיבות.
אם לא הייתי יודעת, הייתי חושבת שזה בשר.

ומחזירים לתנור לאפייה של כ-20 דקות, עד שפני המילוי מתייצבים ומשחימים מעט.
נו טוב. אם רק התמונה היתה יכולה להעביר את פריכות הקרום החיצוני ואת רכות הבפנוכו של זה.

אין לכם שאריות סלט חומוס-עם סלק? זה לא תירוץ. כל שעועית מבושלת תעבוד, עם קצת בצל, עשבי תיבול, לימון ושמן זית. ובלי סלק זה לא יהיה פחות טעים, רק פחות ורוד.

אבל עזבו אוכל. הבוקר עשיתי קניות ובכניסה לסופר היו שתילים פרחוניים כל כך יפים שלא הצלחתי להתאפק. מכיוון שזה סופר ולא משתלה, כמובן שאפחד לא ידע להגיד לי איזה צמח זה והאם הוא ישרוד במרפסת הדרומית צרובת השמש שלי. אז שתלתי באדנית מיותמת, ואני מקווה לטוב.
פרחים חסרי שם. מישהו יודע?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה