יום רביעי, 17 באוגוסט 2011

סלט ארוחת צהרים

בעבודה שלי אין תלושי מסעדות, אין מזנון, אין קפיטריה ואין שום מקום שאינו שיפודיית פועלים שמנונית לאכול בו צהרים ברדיוס של קילומטרים. בקיצור, כולם מביאים אוכל הבית. חוץ מהבוס שלי שיוצא לאכול בחוץ ונותן לנו שעתיים וחצי להכין אוכל בכיף.

בקיץ אני חיה על סלטים. בדרך כלל מדובר במלפפון-עגבניה-חסה-תוספות שגרתי (שעדיין אין לו מתחרים כשהוא חתוך טרי ומתובל היטב), אבל מדי פעם אני מתפרעת ומשקיעה במשהו שדורש קצת הכנה בבית מראש. וכשאני אומרת "קצת" אני מתכוונת לממש קצת. טיפטיפה.

 

סלט שעועית אדומה ועגבניות שרי-תמר צלויות

2 מנות נדיבות
הכנות בערב לפני:
  1. לסנן קופסת שימורים של שעועית אדומה במים ומלח בלבד, ולשטוף היטב מנוזלי השימור הבוציים. להניח בקופסה שבה ניקח את הסלט למשרד. (כמובן שאם היה לי זמן הייתי משרה שעועית יבשה ומבשלת אותה מליון שעות, אבל אין לי, ושימורי שעועית מאיכות טובה, ללא "רוטב עגבניות", עושים את העבודה.)
  2. לחמם תנור ל-200 מעלות, לחצות כ-10-15 עגבניות שרי-תמר ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפיה עם הצד החתוך כלפי מעלה. לפזר מעט מלח ופלפל (אין צורך בשמן) ולאפות כחצי שעה, עד שהעגבניות מאבדות נפח ונחרכות מעט מלמעלה. (לא לאפות יתר מדי. אנחנו לא רוצים עגבניות מיובשות). לתת להן להצטנן מעט לפני שנוסיף אותן לקופסה עם השעועית.
  3. להכניס למקרר. בזאת תמו ההכנות המוקדמות.

מה עוד צריך:
1 פלפל אדום, חתוך לקוביות
1 גבעול בצל ירוק חתוך לטבעות (אפשר גם חצי בצל סגול קטן)
5 זיתי קלמטה מגולענים
כמה עלי בזיליקום שלמים או קרועים קלות
מיץ לימון
שמן זית
מלח פלפל

הכנה?
להוסיף את הפלפל, הבצל, הזיתים ועלי הבזיליקום לקופסה עם השעועית והעגבניות. להכניס למקרר.
לא לערבב ולא לתבל בשמן ולימון עד לפני ההגשה.

 טוב, כישורי הצילום שלי אולי ישתפרו בהמשך. ואולי לא. אל תסיקו מהם מסקנות לגבי הסלט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה