יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

פיצה דקה מקמח מלא לאנשים בלי תנור (אבל עם טוסטר אובן במצב טוב)

אני מתה על פיצה עם בצק דקיק ופריך. המון פיצות-תוצרת-בית עברו בטוסטר הותיק שלי. חלקן היו נחמדות, חלקן זוועות-עולם, אבל אף אחת לא התקרבה באיכותה לפיצה שאני עומדת להציע לכם עכשיו.

תמיד חשבתי שאין מה לעשות, מקמח מלא, בלי אבן מיוחדת ועם טוסטר ישן לעולם לא תצא פיצה טובה באמת.
ובכן, פיצחתי את השיטה. לא קמח לבן, לא תנור ולא אבן. 100% קמח מלא, טוסטר שמגיע ל-275 מעלות ותבנית הפוכה. תוך פחות משעה מרגע ערבוב החומרים לבצק יש לכם פיצה שלא רואה את הטובות בפיצריות-הגורמה ממטר. אני לא מתערבת לכם בטופינגס אבל כף רוטב וחצי כדור מוצרלה פרוס לפרוסות דקות יהוו בסיס מדויק, ותוסיפו מה שתרצו, רק לא להעמיס.

לפני


לעבודה:

(חצי כמות ממתכון מעולה ופשוט שבפשוטים של דורעם גונט מספיק לשתי פיצות דקות בגודל תבנית טוסטר)

לפני הכל נוציא מהטוסטר את הרשת ונשים במקומה תבנית (מלבנית סטנדרטית, מהסוג שבד"כ מגיע עם הטוסטר) הפוכה. נכוון את הטוסטר לטמפרטורה המקסימלית שלו וניתן לה להתלהט.

1.5 כוסות קמח מלא
0.5 כף שמרים יבשים
1 כף סוכר
0.5 כפית מלח
1.5 כפות שמן זית
0.5 כוס מים מהברז

  1. לערבב בקערה את החומרים היבשים, להוסיף את השמן, ואת המים להוסיף בהדרגה תוך כדי ערבוב בכף עד שהבצק מתחיל להתגבש לגושים גדולים ולא נשאר כמעט קמח יבש בקערה. (כל קמח סופח מים במידה אחרת, כך שזו שיטה מומלצת באופן כללי כשממירים מתכון מקמח לבן לקמח מלא. לפעמים לא צריכים את כל כמות המים במתכון, ולפעמים טיפה יותר.)
  2. כשהבצק התגבש לגושים אפשר להתחיל ללוש אותו. אנחנו רוצים כדור גמיש שלא נדבק לידיים, 5-4 דקות יספיקו.
  3. נכסה את הקערה ונעזוב אותה לחצי שעה. בזמן הזה אפשר להכין את הרוטב (לגונט יש הצעות נחמדות ומהירות בלינק) או שאם במקרה הכנתם את טפנד הפלפלים שהצעתי בפוסט הקודם, אתם מסודרים ויכולים להתפנות לדברים חשובים יותר, כמו לראות פרק של הפמליה.
  4. בסכין חדה נחצה את כדור הבצק לשני חלקים שווים. אחד נרדד דק-דק על נייר אפיה לאליפסה שמתאימה בגודלה לגב התבנית שמחכה לנו בתנור, והשני יחכה לסיבוב הבא (אם לא מיד, אפשר לשמור עטוף במקרר ליומיים-שלושה)
  5. אחרי שפיזרנו את הרוטב והתוספות נחתוך את שאריות נייר האפייה מסביב לפיצה, שיישארו רק שוליים דקים (עודפי נייר שיגעו בגופי החימום של הטוסטר עלולים להישרף, ולהרוס גם את הפיצה וגם את התנור. מניסיון של מישהי שאני מכירה).
  6. בזהירות-בזהירות (אם יש לכם כפפות תנור זו הזדמנות טובה להשתמש בהן) נניח את הנייר עם הפיצה שעליו על גב התבנית הלוהטת. תוך שניות יתחילו להתנפח בועות בשולי הבצק, ותוך חמש דקות לכל היותר (4:37 אצלי. הפעלתי שעון עצר) הפיצה תהיה מוכנה.

    אחרי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה