יום רביעי, 24 באוגוסט 2011

חומוס קארי, הממרח

ישראלים קצת היסטריים כל מה שנוגע לחומוס שלהם. לפעמים אני מרפרפת בשעשוע על זנב הטוקבקים ההזוי המשתלשל מקצה כל כתבה יחצנית המתיימרת להכתיר את "החומוס הכי טוב בארץ". אפילו סתם מתכון לחומוס זוכה בדרך כלל לעשרות תגובות בעד ונגד. בדרך כלל נגד, כמובן, כי הכותב תמיד יודע יותר טוב.
כישראלית לגמרי (בפעם האחרונה שבדקתי) גם אני מאד אוהבת חומוס אבל לא פנאטית לגביו. כמו כולם גם אני ניגבתי באי אלו חומוסיות מיתולוגיות והיה טעים ונחמד, אבל גם החומוס שאני מכינה בבית הוא כזה, בלי לצאת למסע צלב על זן הגרגרים ומוצא הטחינה. ובלי להציף אותו בשמן זית, ירוק ובתולי ככל שיהיה – לפעמים בחומוסיות מקבלים צלחת שמן עם קצת חומוס.
בכל מקרה, זה קצת אירוני שדווקא סיבוב בסופרמרקט לונדוני פתח לי את הראש בעניין החומוס. כי האנגלים, שמאד מחבבים אוכל "אקזוטי" מסיבה ברורה, לא מחויבים לאתוס הקולינרי שלנו ולכן אפשר למצוא במקררים שלהם דברים כמו "איזראלי הומוס וית' קרמלייזד אניונס (בצל מקורמל) / רוסטד פפר (פלפל קלוי) / למון-קוריאנדר (כוסברה-לימון) ועוד. פחח, גיחכתי מתחת לשפמי, אנגלים. אבל מכיוון שהתקשיתי למצוא ארוחת בוקר שאינה כוללת זוועות מטוגנות או דגנים מסוכרים, רכשתי לי כמה לחמניות מקמח מלא ומארז חומוסים קטנים בשלושה "טעמים". כמה רע זה יכול להיות?
תכלס, אם אתה לא סנוב-חומוס ישראלי זה לא כזה רע. בסדר. זה לא אבו קרוואן, או איכשקוראימאותו, אבל עדיף משאר האופציות האנגליות.

למה אני מספרת את כל זה? כי אתמול הכנתי חומוס. וכמו שאני טוחנת את הגרגירים אני קולטת בזווית העין את המלחייה. והיא ריקה. לגמרי. שיט. רק לי זה יכול לקרות. נגמר המלח לפני כמה ימים ומה שכחתי לקנות כשהייתי בסופר? העיקר שקניתי כמון לחומוס. יופי, הכי חשוב.

מה עושים? יש לי במקרר קופסת מחית קארי ירוק מהחורף. מאד טעימה, די חריפה, מ-א-ד מלוחה. קארי וחומוס – מיליארד הודים לא טועים, נכון?
כפית מחית קארי נכנסה לחומוס ועשתה בו פלאים. סנדוויץ הבוקר שלי כבר מזמן לא היה טעים כל כך.

אין כאן מתכון. אם אתם מכינים חומוס אתם יודעים איך, ואם אתם לא, הרשת מלאה מתכונים. אני כבר הכנתי חומוס עם פלפל ושום קלויים, וחומוס עם כוסברה וחומוס עם בזיליקום ולימון כבוש (לטחון יחד עם החומוס ואז להוסיף את הטחינה וכל השאר כרגיל) וכולם עשו לי אחלה סנדוויצ'ים שבעולם.

אולי זה בגלל שלא ניגבתי אצל אבו קרוואן או איכקוראימאותו, אז אין לי מושג מה זה חומוס, ככה מישו אמר לי פעם. אז אין לי. וטוב שכך.


2 תגובות:

  1. יש גם רשת של חומוס "ישראלי" בלונדון:
    http://www.hbros.co.uk

    ניסיתי, וזה לא רע בכלל. אפילו השירות מצויין.

    אולי בנובמבר?...

    ג

    השבמחק
  2. אה, לא, לא. לא אמרתי שהחומוס בלונדון טוב. אמרתי שהוא בסדר בשביל מה שהוא, שזה שכבה דקה על פרוסת לחם בתור ארוחת בוקר.
    יש מספיק מה לאכול בלונדון חוץ מחומוס.

    השבמחק